سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر ورزشی

لیگ قهرمانان اروپا

شالکه و رئال صعود کردند؛ ال‌کلاسیکو در نیمه‌ نهایی

تیم‌های فوتبال شالکه آلمان و رئال مادرید اسپانیا جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.


دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با دیدار شالکه آلمان و اینترمیلان ایتالیا در ورزشگاه ولتینز آره‌نا گلزن کرشن پیگیری شد که در پایان شالکه 2 بر یک به‌برتری رسید تا در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت نماینده ژرمن‌ها با نتیجه 7 بر 4 جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کردند.

در آغاز این دیدار 2 تیم بازی هجومی و روبه‌جلویی را به‌نمایش گذاشتند، اما رفته‌رفته شاگردان لئوناردو در تیم اینتر نبض بازی را در اختیار گرفتند و موقعیت‌هایی را بر روی دروازه نماینده آلمان ایجاد کردند.
حملات نراتزوری تا پایان نیمه اول ادامه داشت که در دقیقه 45 برخلاف جریان بازی رائول گونزالس از قلب خط دفاعی اینتر عبور کرد و با دریبل خولیو سزار دروازبان این تیم اولین گل بازی را به‌ثمر رساند تا شاگردان رانگ‌نیک نیمه اول را با پیروزی به‌ رختکن بروند.
در نیمه دوم اینتر که چیزی برای از دست دادن نداشت، دست به‌تغییر زد و گوران پاندف را جایگزین استانکوویچ کرد تا این تیم ایتالیایی با 3 مهاجم به دروازه شالکه حمله کند.
این تغییر، حرکت روبه‌جلو نراتزوری‌ها را به‌همراه داشت و در دقیقه 50 از روی کرنر ارسالی تیاگو موتا دروازه شالکه را گشود.
بازی با تساوی یک بر یک تا دقیقه 81 ادامه داشت که در این زمان رائول گونزالس بار دیگر شایستگی خود را نشان داد و این‌بار در نقش سازنده، پاس طلایی را برای هودس مهیا کرد تا این بازیکن دروازه اینتر را بگشاید.
این نتیجه تا پایان ادامه داشت تا شاگردان رانک‌نیگ به‌جمع 4 تیم لیگ برتر لیگ قهرمانان راه یابند تا در این مرحله به‌مصاف منچستر یونایتد انگلیس بروند.
علی کریمی بازیکن ایرانی شالکه در این دیدار به‌میدان نرفت و از روی نیمکت ذخیره‌ها شاهد بازی هم‌تیم‌های خود بود.

در دیگر دیدار این مرحله، تاتنهام انگلیس در ورزشگاه وایت هارت لین میزبان رئال مادرید پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا بود که در پایان نماینده اسپانیا با گل کریستیانو رونالدو در دقیقه 50 مقابل میزبان به‌برتری رسید تا رئال در مجموع با نتیجه 5 بر صفر در 2 دیدار رفت و برگشت به مرحله نیم‌نهایی راه یابد.
صعود رئال مادرید از این مرحله سبب شد تا این تیم در دور نیمه نهایی رقیب بارسلونا دیگر نماینده اسپانیا شود و بار دیگر شاهد ال‌کلاسیکو دیگری این‌بار در لیگ قهرمانان اروپا باشیم.


ارسال شده در توسط رضا پورحسن